Snart är det dags...

Har anmält mig till fitnessfighten... Ska bli mycket kul att delta i mars fighten.

Varför gör jag det då...?

För 15 månaders sen "ploppa" en liten gosse ut. Varken han eller jag var så små just då, han 5 kilo och jag 88 kilo.
De 28 kilona som jag la på mig under de 9 månaderna är snart borta (bättre sent än aldrig). Har fortfarande det här sladdriga kvar på magen som jag vill få bort. Känns som jag har kört fast, kör lite pump, attack combat m.m. men känner att det inte är tillräckligt. Måste få in bättre matvanor och mer "planerad" träning känner jag, sicken tur att jag hitta sidan där man får hjälp med allt :)

En annan anledning till att jag deltar är att jag änligen börjar trivas med att se mig i spegeln igen. Under förlossningen drabbades jag av bells pares, en ansiktsförlamning. Vilket innebar att min högra ansikthalva "dog", kunde inte blinka, le, äta normalt, rynka pannan m.m nerven som styr allt som har med högra halvan blev skaddad på någe sätt. De första månaderna var hemska, ögat fuktade inte sig självt var tvungen att använda droppar och skydd hela tiden.
Efter 4 månader började det ge med sig lite, behövde inte längre droppar till ögat och kunde röra mungipan någon millimeter. För att göra en lång historia kort så har jag efter läkarbesök och ett antal nålstick börjat få tillbaka mer mer av mitt anikte igen. Jag mår inte dåligt av att se mig själv i spegeln längre. Ser ganska normal ut när jag bara är. Syns fortfande lite när jag ler och gör miner. Så nu jäklar ska jag bli en hot mama till sommaren :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0